In mijn vorige blog ÉÉN GOUDEN TIP VOOR EEN SUCCESVOLLE HUISSTIJL heb ik het gehad over het goed nadenken over een huisstijl voordat je dit in gang gaat zetten.

Waarom ook alweer?

Omdat je logo en je huisstijl hét gezicht zijn van jouw bedrijf. Vertel dan ook jouw bedrijfsverhaal met het logo. Zorg ervoor dat je geen letterlijke vertaling creëert, maar dat het aansluit bij het verhaal achter het merk en het bedrijf. Dat is namelijk waar de klant interesse in heeft. En waar jij als bedrijf klanten mee kunt werven.

Starbucks

Neem als voorbeeld Starbucks. Heb je, je ooit wel eens afgevraagd waar het groene logo voor staat wanneer jij jouw versgemaakte koffie overhandigt krijgt van die lieve dame achter de toonbank? In 1971 werd het logo ontworpen. Starbucks was toen een winkel waar je alleen zakken koffie kon kopen. Zij waren gevestigd in Seattle.

Vanwege de geschiedenis van koffie over zee en hun havenstad Seattle wilde men een logo dat ook de zee moest uitstralen. De drie oprichters van Starbucks huurde Terry Heckler in. Hij zocht zijn inspiratie in oude boeken met verhalen over de zee. Hier stuitte hij op een Noorse 16de eeuwse uitsnede in hout. En wat stond hierop? Jawel, een zeemeermin met twee staarten. En zo was het logo geboren!

Wil je meer weten over hoe je jouw bedrijfsverhaal kan vertellen?
Bekijk dan hier het inspirerende verhaal van Simon Sinek.

DutchEnglishFrenchSpanish