Wil jij opgemerkt worden in de huidige wereld? Dan moet je een kick-ass logo hebben om jouw product of dienst mee te kunnen promoten. Een logo is namelijk niet enkel een plaatje. Nee! Een logo is hét gezicht van jouw bedrijf.

Het is dan ook belangrijk om uiterst zorgvuldig kleuren, lettertypes en afbeeldingen uit te kiezen. Samen geven zij essentiële informatie door over jouw bedrijf, waar klanten zich mee kunnen identificeren. En dat is wat een klant graag wilt.

Hierdoor zie je dat grote merken als Lego of Mercedes direct communiceren waar hun merk voor staat. Zo staat Lego voor de vreugde die kinderen ervaren bij het spelen van hun speelgoed. Mercedes straalt luxe uit met een elegant lettertype en een geometrisch, abstract symbool. Wat je ziet is dat zij een verhaal vertellen en dat maakt ze uniek.

Lego

Jouw verhaal

Bedenk dan ook eens wat jij uit wilt stralen met jouw logo en huisstijl. Welke kleuren en lettertypes passen bij jou en jouw bedrijf? Welk verhaal wil jij vertellen en laat dit vervolgens duidelijk zien.

Wil je alle gouden tips voor een succesvolle huisstijl lezen? Download dan hier het gratis e-book.

Bronnen:
HTTP://STYLEMAGAZINE.COM/NEWS/2014/SEP/04/LEGO-BECOMES-WORLDS-BIGGEST-TOYMAKER/
HTTP://WWW.CARLOGOS.ORG/CAR-LOGOS/MERCEDES-BENZ-LOGO.HTML

DutchEnglishFrenchSpanish